Škoda Klub Hrvatska
Ljubitelji ŠKODA automobila

Novosti:

Novosti

POŠTOVANI NOVI ČLANOVI, PRIJE SUDJELOVANJA U RASPRAVAMA MORATE OBAVITI PREDSTAVLJANJE U SEKCIJI NOVI ČLANOVI. HVALA !

Povijest Škode Favorit

MTX · 2356

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

MTX

  • Član Foruma
  • *****
    • Postova: 565
u: Prosinac 27, 2015, 01:56:13 poslijepodne
Evo malo o povijesti Škode Favorit koje ja malo poznata. Pisao se kraj godine 1982. (da dobro čitate) kada je vlada tadašnje ČSSR naredila razvoj novog automobila koji bi bio moderne koncepcije. AZNP Mlada Boleslav kako se tada zvala Škodina tvornica je dobila tešku zadaću, novo vozilo je moralo biti dovršeno i isprobano od 30.06.1985. godine što je bilo praktički nemoguće jer je trebalo razraditi novi pogon i karoseriju, te sa svime time upoznati i modernizirati sve poddobavljače kao što je bio tadašnji PAL itd. Odmah u startu su odbacili kupnju licence, te su dali zadatak domaćim karoseristima da naprave nacrt novog vozila.












Nakon par neuspješnih pokušaja 1983 g. je pala odluka da Škodini predstavnici posjete autosalon u Ženevi, te pronađu dizajnera za novo vozilo. Prvi na listi im je bio Italdesign koji je već radio na Tatri 613 i Škodi 720, ali nakon dolaska na njegov štand Giugaro ih je ljubazno zamolio da se udalje jer nije htio da Japanski korisnici ugledaju predstavnike Škode na njegovom štandu, kod Pinifarine je bilo interesa ali je suradnja bila nemoguća jer je već bio obavezan dizajnima za Peugeot i još neke talijanske proizvođače, nakon toga su otišli do francuskog Chaussona koji također nije imao interesa, te naposlijetku posijetili Studio Bertone. Pošto je u tom trenutku bio odbijen njegov dizajn Fiata Uno i prihvaćen Italdesignov, Bertone je preko Škode odlučio prikazati da može dizajnirati kvalitetan i moderan automobil, te je dogovorena suradnja škode i Studia Bertone za izradu karoserije novog vozila Škoda. Za početak je Škoda tražila da se u kratkom roku napravi skica, gipsani model, limarija za 19 vozila i 3 kompletno zavarene karoserije. U trenutku potpisivanja ugovora Bertone je već imao spremne skice novog vozila, a već nakon 14 dana je dostavio nacrte u mjerilu 1:10.



Nakon toga je dostavljen gipsani model koji se Škodi u nekim detaljima nije sviđao naročito u dijelu zadnje haube koja se otvarala samo u razini iznad svjetala zbog čvrstoće karoserije. Nakon sitnih izmjena na staru godinu 1984. je dostavljen prvi gotovi protip vozila. Pošto vozila nisu smjela izaći na zapad Škodini inžinjeri su za potrebe ispitivanja u karoseriju Mazde 323 namontirali podvozje, motor i kočnice da bi sve mogli testirati u Austrijskim alpama. Na postavljanju pogonskog agregata u karoseriju i smanjenju buke je Škoda surađivala čak i sa Porscheom. Provedeni su mnogi testovi izdržljivosti koji su se provodili sa više sati i kilometara nego što su zahtjevali standardi, pa je tako motor napravio duplo više sati na ispitivačkoj stolici nego postavljeno standardima ispitivanja, a protipovi su vozili u tri smjene da se stigne harmonogram i vozilo bude spremno za proizvodnju.





Premijera Škode Favorit je bila u rujnu 1987. na Strojarskom sajmu u Brnu koja je bila u metalik plavoj boji.







Službeno se počela proizvoditi 1988 godine, a izvoziti 1989. godine. U međuvremenu su bili proizvedeni prototipovi Favorita Coupe i Sedana koji na kraju nisu ušli u serijsku proizvodnju, ali zato karavanska verizija najprije nazvana Tourist, a zvanično Forman se počela proizvoditi 1990. godine zajedno sa Formanom Praktik, a Pick-Up 1991 godine kada je Škodu preuzeo Volkswagen.















Slijede mnogi akcijski modeli i mala modernizacija 1992. godine, te se pojavljuje model Le i LSe sa elektronički vođenim karburatorm Pierburg 2EE i katalizatorom.







Kompletno redizajnirani model s drugačijom unutrašnjošću došao je 1993. godine, predstavljen je model Forman Van Plus, te se pojavljuju i motori s ubrizgavanjem Bosch Mono-Motronic (BMM).







Škoda Favorit, Forman Pick-Up se proizvodi do 1994 godine kad ih zamjenjuje Felicia, Felicia Combi i Felicia Pick-Up. motor od 1600 ccm i razvodom ventila OHC koji je Škoda pripremala za modernizaciju Favorita nikada nije ušao u proizvodnju, jer je VW imao takav motor u ponudi pa nisu dozvolili njegov daljnji razvoj.








« Zadnja izmjena: Siječanj 10, 2016, 09:43:31 poslijepodne od MTX »



RS Coupe

  • Član Izvršnog Odbora
  • Član Foruma
  • *****
    • Postova: 486
Odgovori #1 u: Siječanj 21, 2016, 07:30:48 poslijepodne
Motor na zadnjoj slici je od škode 1,6?

jel imaš možda kakve tehničke podatke o njemu?



MTX

  • Član Foruma
  • *****
    • Postova: 565
Odgovori #2 u: Siječanj 22, 2016, 05:41:01 poslijepodne
Ono što se zna je ovo:

Benzinski, atmosferski vodom hlađeni redni sa četiri cilindra (R4), razvod OHC, obujam 1596 cm³, provrt 78,0 mm, hod 83,5 mm, dva ventila po cilindru, Multi Point Injecton, snaga 73 kW (99 konja) pri 5500 okr/min, okretni moment 140 Nm pri 4000 okr/min....oznaka motora 790.16



ivica.basic

  • Član kluba
  • Član Foruma
  • *****
    • Postova: 783
Odgovori #3 u: Svibanj 10, 2016, 06:31:20 poslijepodne
Sigurno bi ovaj motor bio bolji od onog 1,6 od VW, jer gore od onog ne može



exhaust

  • Član kluba
  • Član Foruma
  • *****
    • Postova: 191
  • Custom tuned O2 vRS TFSI
Odgovori #4 u: Svibanj 10, 2016, 07:29:44 poslijepodne
Od vw 1.6 8v mpi sigurno! Od 1.6 FSI tesko.

Mtx - svaka cast na lijepim povijesnim cinjenicama!

FMIC TA-Technix / Twintercooler, GFB DV+, Friedrich Motorsport full TBE/HJS/76mm, Denso Iridium Power IK22, Audi R8 coil packs / bobine NGK, Autotech HPFP kit, RS4 regulator goriva, REVO Race Camcoated CAI, CTS TURBO + REVO heat shield, Übertuning UK LTD stage 2+ custom tune


tibor987

  • Član Foruma
  • *****
    • Postova: 274
  • Škoda SUPERMAN
    • Škatula projekt
Odgovori #5 u: Svibanj 12, 2016, 08:50:20 prijepodne
MTX extra tekst, ali i dalje odgovorno tvrdim da nikad u povijesti Skode nije bilo veceg smeca od ovog AME/AQW kakvog na svoju tesku nesrecu imam pod haubom. Napedak bi bio ugradnja Tomosove Pente.



ivica.basic

  • Član kluba
  • Član Foruma
  • *****
    • Postova: 783
Odgovori #6 u: Svibanj 12, 2016, 09:11:29 prijepodne
Taj se tvoj motor vuče još iz 1000 MB iz 1964.



tibor987

  • Član Foruma
  • *****
    • Postova: 274
  • Škoda SUPERMAN
    • Škatula projekt
Odgovori #7 u: Svibanj 12, 2016, 12:00:27 poslijepodne
52 godine evolucije ga je pretvorilo u savrsenog strucnjaka da te za*ebe i izvuce pare iz dzepa



ivica.basic

  • Član kluba
  • Član Foruma
  • *****
    • Postova: 783
Odgovori #8 u: Svibanj 12, 2016, 12:35:51 poslijepodne
To nikad nije bio motor "za utrke" a mana mu je dihtung glave. Problemi nastanu ako se ne odradi dobro kad se mjenja dihtung glave



tibor987

  • Član Foruma
  • *****
    • Postova: 274
  • Škoda SUPERMAN
    • Škatula projekt
Odgovori #9 u: Svibanj 12, 2016, 07:39:02 poslijepodne
Dihtung je jedan od problema. Drugi najveci problem je porozan aluminij glave, to mi se dogodilo na drugom motoru.