Škoda Klub Hrvatska
Svi škodini modeli po redoslijedu => Octavia => Octavia II => Autor teme: mika - Lipanj 24, 2016, 01:11:27 poslijepodne
-
Pozdrav,
kao što sam napisao u predstavljanju vlasnik sam Octavije 2, 1z, 1.9 tdi, sedan verzija, 2007 godiste. Auto imam vec preko 5 godina (kupljen polovan) i stvarno su odlicne Škode. Ipak, naravno da ima nekih "mušica" koje sam redom otklanjao na svom autu jer dosta vodim brige o održavanju. Redovno održavanje je u ovlaštenom servisu, a neke sitne stvari je lako napraviti samostalno, i uz dosta manje novaca. Kada sam rješavao ove sitnice, pregledavao sam dosta foruma, a za neke stvari i nisam pronašao rješenje na netu, pa eto, neke stvari cu mozda ponoviti, a neke mozda pomognu nekome. Napominjem da sam uspjesno rjesio sve probleme na svom autu, te ne odgovaram za eventualne neuspjele pokušaje :P
1. Zvuk šištanja vjetra iz predjela zadnjih vrata
Octavia 2 je u nekim verzijama imala problema gumenim brtvama malog trokutastog prozorčića na zadnjim vratima. Istu grešku navodno ima i Audi A5. Navodno se to rješavalo u jamstvu, ali kako sam auto kupio koji je vec imao više od 4 godine rješenje je izvaditi zadnje prozorčiće te ih ponovno montirati na nacin da se uz brtve popuni ljepilom za vjetrobrane ili nekim kitom (silikon nije dobro rješenje jer zbog kiselosti navodno može oštetiti boju).
2. Spužva na poklopcu motora se raspada
Vjerujem da se ovo događa svima, spužva ispod plasticnog pokrova motora (onaj na kojemu pise TDI :) ) se od starosti pocne mrviti i raspadati padajuci po motoru. Ne zelim ulaziti u raspravu o tome koliko je ta spužva zapravo potrebna, pametni ljudi u VW su ju tamo iz nekog razloga stavili (buka, brže zagrijavanje zimi?), a kako auto želim zadržati u dobrom stanju, odlucio sam ju zamjeniti. Plasticni pokrov potrebno je skinuti, napraviti predložak od papira (ako je spuzva potpuno raspadnuta). Za zamjenu sam koristio Armaflex 6mm - samoljepljivu izolaciju za cijevi grijanja i hlađenja. Može se nabaviti u trgovinama grijanja/hlađenja/vodovodnih instalacija. Provjereno je negoriv, tj samogasiv te vjerujem da ima slicna svojstva prvobitnoj spužvi. Nakon dvije godine još je kao nov i nije pokazao znakove raspadanja.
3. Ne rade svjetla u prtljažniku
Svjetla u prtljažniku ne rade, kao ni indikacija otvorenih vrata na instrument ploci. Octavia u vratima prtljažnika ima bravu u kojoj se nalazi mikroprekidac koji ima dva položaja - jedan je za svjetla a drugi za indikaciju otvorenosti i centralne brave. Nakon skidanja brave, uočio sam da je jedan jedini konektor koji je spojen na bravu potpuno istrunuo (zelena boja). Muški konektor je naravno na bravi, i nožice su potpuno nestale. No, nije sve izgubljeno i bravu netreba mjenjati. Kliještima oprezno treba odstranici plastiku oko ostataka nožica jer su unutar plastike ostale sasvim zdrave nožice. Kada se otkriju zdravi dijelovi metala kontakata, potrebno je odstraniti koroziju, zalemiti nove žice i staviti neki konektor (prema vlastitom izboru) na te nove žice i na žicu od centralne brave koja se spaja na to te sve dobro izolirati (zaliti u plastiku, termobužiri i slicno).
4. DMF - dvomaseni zamašnjak
Kada je poceo pokazivati prve znakove otkaza na 150 000 zamijenjen je Valeo 4P setom (jednomaseni set) i od tada nema problema (sada ima 192 000).
5. Pepeljara se nemoze zatvoriti
U mojem slucaju pepeljara je bila stalno otvorena, nije se mogla zatvoriti. Rjesenje je skinuti navlaku oko mjenjaca, ispod su 2 torx vijka koja se odserafi i pepeljara izlazi van (mozda se mora skinuti i sredisnja plastika oko radija). Sa strane pepeljare je jedna vodilica i trebao bi biti jedan mali klin koji je vjerojatno slomio. Rjesenje je izbusiti rupicu na mjesu gdje je stajao taj klin koji klizi po vodilici, te umetnuti nesto umjesto njega. Ja sam umjesto njega zalijepio komad svrdla kojim sam i busio rupicu (naravno kontra strana svrdla, ona glatka) buduci da je svrdlo ionako bilo za baciti, malo podmazao i radi savrseno.
Ukratko to je to, ostalo je više manje redovno održavanje. Ako se sjetim još necega napisat cu pa mozda nekome pomogne.
-
Kolega odlična tema , evo sticky
-
Hvala,
naravno ako netko ima slicno rjesenje za neki problem neka se nadoveže. Evo i par slika za problem 2 i 3, nije dovrsen posao na tim slikama, ali najbitniji dio se vidi (pogotovo u slucaju brave). Evo sjetio sam se jos i popravka pepeljare i dodao.
http://postimg.org/gallery/39bupe51e/ (http://postimg.org/gallery/39bupe51e/)
-
Bravo za temu i rješenja sam svoj majstor.
Btw. bez spužve sam več 20kkm
-
Odlična tema.
Jel imaš problem sa cviljenjem podizača stakla?
-
Da, jako cvili kad je vruce. Kad je hladnije vrijeme nema cviljenja. Vrata nisam htio raskapati zbog toga, neko privremeno rjesenje koje sam koristio je potpuno spustiti staklo i po gumenim vodilicama tj brtvama (vertikalnim) oko stakla dobro naspricati silikonskog spreja. Nisam bas najsretniji s tim rjesenjem jer nevidim gdje spricam u vrata, pokusavam sve da sklizne po vodilici jer mislim da ta guma i plastika skripe. Ugl, sprej problem rjesi za to ljeto ili barem par mjeseci, a ako netko ima bolji nacin bio bih zahvalan.
-
Da cvili samo kad je vani toplo.
Ja sam probao špricati s silikonskim sprejem ali nije baš pomoglo.
Koliko sam čitao treba rastaviti vrata i podmazati vodilice tj neke kotačiće.
-
To je sigurno pravo rjesenje, ali nekako nemam volju zbog toga raskopavati vrata, jer sto manje diranja u te plastike to bolje. Ove godine nisam jos spricao, a pocelo je skripati, pocetkom tjedna cu probati pa javim jel uspjelo. Inace ista stvar na golfu 5, na njemu mi je slabiji efekt od spreja, i dalje skripi ali manje. Meni trenutno lijevo staklo skripi a desno ne.
-
Da i meni samo vozačeva strana. Pretpostavka zato što se češće otvara i zatvara.
-
Probao sam podmazati, malo je bolje ali jos cvili. Mislim da bi jedino otvaranje vrata pomoglo, ali nevolim raskapati plastike ako bas ne moram :/
-
Otvaranje vrata ne pomaže....
Bio u servisu, rastavili vrata špricali sa s.sprejem i ništa. Dijagnoza je. RAZVUČENA SAJLA pa cvili,tak mi rekli.
-
Hvala, znaci neka se ne zamaram s otvaranjem vrata...moguce je da je do sajle sto bi objasnilo i zasto se događa samo kada je vruce-sajla se dodatno razvuce...
-
Čisto sumljam da se sajla može toliko razvući(kad je vruće) pa da cvili.
Po ljeti kad pada kiša ne cvili,po meni nešto stvara otpor pa zato cvili.
Znači cviljenje je samo po toplom vremenu(čitaj vruće) i kad je suho.
-
Upravo tako meni je prestalo odkad je zahladilo
-
I meni skripi na mojoj O2.. Bas odvratno cvili i veoma me zivcira to.. Nisam misljenja da se radi o sajli,vec prije da je ova poprecna guma sto je s vanjske strane,kod pocetka stakla(ne znam joj tocan naziv,pa impro)od godina i vrem.uvjetna otvrdne pa kad se to sve ugrije na suncu,staklo cvili dok se spusta i prolazi uz nju.. Ja mislim da je to..raspitao sam se u ovlastenom za nove te gume,nezz sad tocno ima ta vanjska i nesto ide s unutarnje strane,ugl,cijena nije prestrasna,ova vanjska oko 100 i nesto,a ovo iznutra je nesto skuplje..planiram to rijesit na godinu,jer me tocno sram otvorit prozor negdje,cvili ko macka u veljaci.. Dakako ja samo predpostavljam da je to,al stvarno,meni logike samo ima da je neka guma u pitanju,sudeci po zvuku i dogadja se samo na vrucini..
-
Nije do gume..podizač je pri kraju. Ako je ovakva muzika koja je bila kod mene...
https://youtu.be/w-EC6qAcj1g
Uskoro ćete mijenjat podizač stakla neovisno jer hladno ili toplo.
-
Već sam mislio da se meni tako čuje, ali hvala bogu podmazana guma, riješen problem :) Makar mi se čini da mi je lijevi motorić sporiji od desnog :/
-
Fakat,isti zvuk..znaci to je u pitanju.. Ako se mora,mora,GLAVNO DA CVILEZ NESTANE 😁😁😁😁
-
Pozdrav
Kao da si moj auto kupio u samom početku crazy
Imao sam problem sa strujanjem zraka,podizači i cviljenje i spužva raspadnuta....
Problem oko podizača sam riješio tako da sam skinuo plastike sa vrata i podmazao sa nekakva mast što mi je dao jedna poznanik koji je radio sa autima.nisam sigurna naziv ali evo več 4. godina nema zvuka. Samo kad je vani bilo vruče to se dešavalo a po zimi i kiši sve ok.
Zrak na zadnjim vratima sam imao muku da skužim kuda dolazi.....isto sam to obavio tako da sam dao da mi skinu te male prozore i stave ponovno tu neku masu,kit.
Ovo za spužvu ispod poklopca dance2 dance2
Koji su prvi znakovi kod otkazivanja zamašnjaka? Ljudi kažu krene kretanje teško i trese motor.
Koji su još nekakvi očiti znakovi "smrti" ?
Imam ja jedano pitanje..... ona zaštitan lajsna na vratima ....naravno da mi je netko na parkingu ....kako bi bilo najbolje da to zalijepim ? odnosno sa čime ?
-
moji simptomi sa zamasnjakom. Pri otpustanju kvacila, osjetio bi tresnju u nozi. Na leru se cuje nekakvo zveketanje i pri niskim okretajima tresnja motora kad dam gas. uglavnom, trpio sam ga oko 15 tkm prije zamjene. Kad smo ga skinutli, bio je blokiran. Tako da mi je bilo zao sta nisam odmah mjenjao. Kostalo me oko 4200 kn :)
-
4200?? heat
pa manje košta dvomaseni sa lamelom za moderne dizele...
-
Malo si preplatio taj dvomaseni.
-
haha, oprostite na dizanju panike:
Dvomaseni zamasnjak i cijeli set kvacila, ulje u mjenjacu, mislim i vilicu da sam mjenjao, plus ruke 4200 kn.
jel sad bolje zvuci?
EDIT: mislim da je marka Luk (ili kako se vec pise)
-
A čuj ja sam mogao riješit taj dvomaseni za 2800, nek su ruke 600 :)
-
ok, drugi put tebe zovem za dijelove :)
-
imam 2 problemcica:
1. suvozacev prozor, ponekad kad ga idem zatvorit, zatvori se do jedne tocke i onda se sam otvori. ako ga zatvaram polako - zatvorim malo pa pustim prekidac, tako ide do kraja. Ima li ko ideju sta bi moglo biti?
2. upaljac mi ne radi, osigurac (broj 24) koji sam nasao po shemi (http://www.skoda-auto.com/en/mini-apps/owners-manuals/octavia-1z (http://www.skoda-auto.com/en/mini-apps/owners-manuals/octavia-1z)) izgleda u redu.
ima li ko ideju sta je problem?
-
Ovo s prozorom, bilo bi dobro vodilicu podmazat, onu u vratima, izgleda da naiđe na otpor pa se otvori. To je zaštita da ti prst ne uhvati,.,
Upaljač je možda sam po sebi krepao. Jel ti se mobitel puni?
-
ne puni se mob, tako sam i skuzio. Iskreno, u godinu i pol nisam ni probao upaljac do proslog tjedna.
Sta se tice prozora, moram rastavljati vrata, to bas i ne bi sam radio. ok, Uvalim to mehanicaru na sljedecem servisu, ionako je brzo :)
-
Onda ili instalacija ili je konektor ištekan ako je natko nešto čačkao pa zaboravio vratit.
-
Pitanje o2 benzin kad ga ugasim nakon vožnje mi zna nekad ostati radit ventilator nekad brže nekad sporije a temperaturu mi pokazuje na satu oko 90
-
Na ovim temperaturama kao proteklih dana, ništa čudno.
-
Imam problem sa O2 Combi FL 1.6 TDI 2012. god, 134tkm...počela mi blinkat u voznji lampica grijača i auto mi odlazi u safe mode, nakon što ugasim i upalim ponovo auto, nestane i normalno bude neko vrijeme pa se problem ponovo vrati.
Jel zna neko šta bi moglo biti? Nešto malo što sam čitao sumljam na EGR (AGR), al nisam siguran...
-
Bez dijagnostike možemo samo nagađat...
-
Imam problem sa O2 Combi FL 1.6 TDI 2012. god, 134tkm...počela mi blinkat u voznji lampica grijača i auto mi odlazi u safe mode, nakon što ugasim i upalim ponovo auto, nestane i normalno bude neko vrijeme pa se problem ponovo vrati.
Jel zna neko šta bi moglo biti? Nešto malo što sam čitao sumljam na EGR (AGR), al nisam siguran...
imao iste simptome, uzrok bila sprica na cilindru 2. iako se meni dogodilo samo 2 puta, imao sam garanciju pa mi promjenilo.
-
Idem na dijagnostiku iduci tjedan u ovlašteni pa ćemo vidjet, novost je da se još upalila i lampica od motora.
-
EGR je na kraju naravno...što sam i sumnjao, 3500kn je dio + rad (5h posla) glavom o zid
-
wooot? 3500 kn?!
-
EGR je na kraju naravno...što sam i sumnjao, 3500kn je dio + rad (5h posla) glavom o zid
Je li obavljen na autu update radi afere dieselgate? Ako je onda imas garanciju 2 godine nakon update-a i EGR u ovlastenim promjene besplatno.
-
Je li obavljen na autu update radi afere dieselgate? Ako je onda imas garanciju 2 godine nakon update-a i EGR u ovlastenim promjene besplatno.
Kad je auto odvezen u ovlasteni da naprave dijagnostiku, rekli su mi da su odmah obavili update, u konačnici sam platio 60% vrijednosti novog EGR-a, dok je ovlasteni servis snosio 40% za dio i 100% za rad zato što mi je auto bio još pod garancijom po važećim uvjetima za jamstvo na polovan auto. Suma sumarum 2300kn me izasla ta bajka...a kao poklon zbog afere dieselgate sam dobio bon od 400kn koji mogu potrosit u bilo kojem ovlaštenom servisu na originalne dijelove ili opremu. Uglavnom eto bolje nego da sam moro 5000kn izvalit...a ovo prvi put cujem za garanciju nakon update-a.
-
ekipa vezano za svjetlo u prtljazniku.
vidim da je gore napisao kolega ali da sada ne kopam uzalud, prvo pitanje pa onda ako budem morao, raskopati cu
indikator prtljaznika radi normalno, svjetlo se ponekad upali odmah (u 5% slucajeva), ponekad nakon nekog vremena kada je prtljaznik otvoren (upali ga onda kada ja u mraku pronađem sve sto mi treba) a ponekad mi nece uopce upaliti.
jel to isto povezano sa mikroprekidacem ili je ipak neka druga stavka u pitanju?
-
Ovako preko tipkovnice teško za reći.
Možda se samo zeza samo masa ili sami konektor na bravi.
-
Imam par pitanja za novonabavljenu Octaviju Combi 1.6 mpi iz 2009.god. Fejsliftirana.
1. Kako je oprema Classic nema nikakve mreže niti pregrade na bokovima gepeka. Ima "rupe", ali bez poklopaca.
Da li je dovoljno samo nabaviti "poklopce" pa ih postaviti ili su potrebne neke prepravke.
Vidim da jača oprema podrazumijeva i zatvorene pretince na bokovima.
2. Planiram ugraditi putno računalo. Za to je navodno dovoljna samo nova ručica?
3. Koji ulje preporučujete? Vožnja u Zagrebu pretežito, a prelazim manje od 10 000 km godišnje.
I ako ima netko još nešto dodati nek slobodno napiše neko iskustvo s tim motorom.
Meni se u ovih par dana čini dosta trom, ali i iznimno tih. Neugodno sam iznenađen okretajima motora. Pri 110 km/h vrti se na 4000 u petoj.